Aktualita

Rozhovor s panem Jiřím Slukou, ředitelem Bohemia-Lázně a.s.

Bylo něco, co bylo přece jen v posledních dvou letech pozitivní?

Mám-li se ohlédnout, tak si nejsem jistý. Obor cestovního ruchu pandemie zasáhla velmi silně. V loňském roce pokračovala kampaň Ministerstva pro místní rozvoj na státní příspěvek na lázeňské pobyty. To byla jednoznačně velká a pozitivní podpora lázním a myslím si, že do lázní přijela spousta klientů, kteří byli v lázních poprvé. Věřím, že ne naposledy.

Že k vám jezdí turisti a pacienti z celého světa je známé. Ale kam jezdí ředitel sanatoria Kriváň nejradši na dovolenou?

Osobně na dovolenou nejezdím. Tuším, že naposledy jsem byl na klasické dovolené z kraje devadesátých let. Od té doby cestuji pouze služebně. Snažím se vyšetřit alespoň chvilku, abych se podíval do centra daného města a prohlédl si to nejzajímavější.

A máte takovou tu profesní deformaci, že jste sice na dovolené, ale také vše hodnotíte? Od personálu, přes čistotu, po služby, jídlo….

Určitě, vstřebávám poznatky, nekritizuji ani nehodnotím personál v jiném hotelu. Spíše si své poznatky přivezu s sebou a snažím se s nimi podělit s kolegy. Také chvíli sleduji, jestli se něco podobného neděje u nás. Myslím si ale, že to dělá každý, kdo ve svém oboru léta pracuje a má daný obor rád.

Představte nám nějaké novinky společnosti Bohemia-lázně na tento rok.

Na přelomu roku jsme po letech plánování a odkládání otevřeli nově upravené zdravotní oddělení, zmodernizovali jsme ordinace lékařů, sester a také jsme přestěhovali do nového některé procedury. Na místě původních prostor jsme pak vybudovali nové jednolůžkové pokoje. Otevřeny budou začátkem června. Máme připravené další investiční akce, ale s nástupem pandemie jsme je pozastavili a nyní vyčkáváme, co nám tento rok přinese. Zatím to moc pozitivních zpráv není.

Je nějaká netradiční či exotická země, u které vidíte potenciál, že by se její obyvatelé mohli stát častějšími návštěvníky Karlových Varů?

Otázkou je, co je to netradiční nebo exotická země. Pro české lázeňství může být exotickým návštěvníkem třeba Francouz, Španěl nebo Ital. Musíme vycházet z toho, jestli znají vůbec koncept lázeňství. Ten český má svá specifikace a liší se od zmiňovaných států. Také tu je jazyková bariéra. Určitě potenciál bychom našli i v Evropě a nemusíme do exotiky, ale bude to běh na opravdu dlouhou trať. Větší potenciál mají určitě krátkodobé pobyty hotelového typu, aby se lidé vůbec se západočeským trojúhelníkem seznámili. Je to práce pro nás všechny.

Bohemia-Lázně věnovaly tento rok krásnou cenu pro kampaň Staň se fanouškem Kesslu na Fb. Společnost Kessl slaví letos 30 let, co Vy a Kessl? Znáte se?:-)

Známe a v minulosti jsme často spolupracovali. Stejně tak jako Kessl i naše společnost oslavila 30 let na trhu. Za tu dobu jsme leccos vybudovali, opravovali a naše cesty se protnuly. Věřím, že pokud bude vhodná příležitost a situace se celosvětově uklidní, budeme i nadále spolupracovat.

Děkuji Vám za rozhovor a cenu pro naše klienty